Begralim informeert:
Jaarverslag 2024
Een jaarverslag beoogt een getrouw beeld te geven van de operationele werking van een organisatie, van zijn resultaten en activiteiten. Het omvat doorgaans allerhande prestatie-indicatoren, risico-anlayses en een beoordeling van de financiële cijfers. In dit...
De helende kracht van muziektherapie
In een woonzorgcentrum zijn animatoren tewerkgesteld die zich specifiek bezig houden met een veelheid van vrijetijdsactiviteiten. U kan dit dagelijks volgen op de (gesloten) facebook van onze campussen. Daarnaast zet de vzw ook expliciet in op ‘muziektherapie’. Met...
Strategische alliantie met Woonzorggroep Ocura
Op 31 januari 2024 hebben de bestuursorganen van de “vzw Begralim” en de “vzw Ocura” een “strategische samenwerkingsverband” afgesloten. Door deze samenwerking ontstaat in de provincie een krachtige alliantie van zeven woonzorgcentra die tevens samen 10 locaties...
Demi clowns… een vaste waarde
In 2021 kregen een drietal personeelsleden de mogelijkheid om een cursus te volgen voor 'demiclowns'. Sindsdien gaan zij maandelijks éénmaal per maand per twee een bezoek brengen bij onze meest kwetsbare bewoners. Vandaag zijn ruim 80% van de bewoners erg kwetsbaar...
Tine Liesens, nieuwe campusdirecteur Sint Franciscus Tongeren
De campusdirecteur van Tongeren, Ronald Jacobs, zal vanaf 01/01/2024 van zijn welverdiend pensioen gaan genieten. Wij wensen Ronald nu reeds van harte te bedanken voor zijn groot engagement van de afgelopen jaren. De voorbije maanden werd een intense...
Wanneer “kwetsbaarheid” voorop staat !
In onze bewonersbelofte: "een hand om de schouder" staat met stip aangegeven dat 'onze meest kwetsbare bewoners voorop staan'. Dit is niet alleen een mooie gedachte maar ook realiteit in onze woonzorgcentra. Graag delen wij twee hartverwarmende beelden die voor zich spreken.
U gaf ons een goed cijfer maar ook werkingspunten
Enkele maanden geleden stuurden wij een kwaliteitsenquête uit naar alle bewoners en familieleden. Hierbij werden alle aspecten van het wonen en leven bevraagd: de omgang van medewerkers met bewoners, hun professionaliteit en beschikbaarheid, de kwaliteit van...